Design bude od Hanuše!
FGR
Ústeckoorlický výrobce motocyklů FGR už má jasno v tom, od koho bude pocházet design připravovaného exkluzivního naháče s motorem V6 2500 cm3.
Vítězem výběrového řízení se stal Stanislav Hanuš, jinak šéfkonstruktér další české značky, blanenské Blaty, tvůrce minibiků Origami a Ultima a čtyřdobé stopětadvacítky BXM Motard, resp. BXE Enduro.
Výběrové řízení proběhlo ve dvou kolech. To první končilo posledním dnem roku 2008 a přihlásilo se do něj 45 uchazečů. Z nich postoupilo 11 do kola druhého (viz ČMN 6/2009, kde jsme zveřejnili všech 11 úspěšných skic), které mělo uzávěrku 28. února. Ještě dva dny před ukončením měli ve FGR pouze tři návrhy, ale nakonec se jich sešlo deset, jeden semifinalista vzdal.
Až na konci minulého týdne konečně bylo rozhodnuto o vítězi, tak byl výběr těžký. Hlavní „souboj“ se odehrál mezi dvěma návrhy zkušených designérů, již zmíněným Stanislavem Hanušem a Ladislavem Škodou. Stejně jako Hanuš, i Škoda platí za českou designérskou špičku. Své jméno spojil hlavně se značkou kuchyňských a domácích potřeb Tescoma, nicméně má za sebou i studii dálníku a hlavně je také aktivním motorkářem. Oba návrháři museli zpracovat i časový harmonogram s postupem prací, tady už to opravdu nebylo jen o hezkém obrázku. Na třetím místě se umístil Petr Vaněk, vítězná trojice pak byla finančně odměněna.
Pokud teď čekáte vítězný obrázek, musíme vás zklamat. Ani po předlouhém naléhání se nám nepodařilo zástupce značky zlomit, aby nám jej poskytli. Má to svou logiku, jak řekl PR manažer FGR Luboš Felgr: „Honda také neukáže, jak bude vypadat nový Fireblade, rok dopředu.“ Jisté je jen to, že finální vzhled motocyklu bude zcela odlišný od první skici a že by měl být všechno, jen ne běžný. Dokončení stroje je plánováno nejpozději na rok 2010, do té doby můžeme o „tváři“ FGR V6 2500 jen spekulovat.