V mistrovských rukou
Suzuki DR125SM
Tento článek vyšel 30. července 2009
v ČMN 30, na straně 8, v rubrice JUNIOR ZONE
Čtvrteční odpoledne, deštivo, v rukou 11 koní a sraz s naším nejlepším motardistou Petrem Vorlíčkem. Co za těchto okolností předvedla Suzuki DR125SM?
Model DR125SM je tu s námi již druhým rokem. Byly to dva roky, kdy se motorka držela spíše stranou zájmu. Proč ale? Jaká je? Nikde se toho o ní moc nedočtete. V rukou ji neměl prakticky žádný z novinářů a hodnotné zkušenosti mají pouze majitelé, kterých je jako šafránu.
„ Petr Vorlíček dostává malého motarda do ruky a první drifty na sebe nenechají dlouho čekat ”
Vypadá elegantně
Decentní linky, černá barva doplněná o žluté detaily. Nízká stavba, sedmnáctipalcová kola a 8,1 kW. To jsou základní rysy malé motardové Suzuki, kterou jsme svěřili do rukou našeho předního supermotardového jezdce Petra Vorlíčka. Testování probíhalo v areálu milovického letiště, kde má Petr svoji trať.
Začátek tance
Po cestě do Milovic nám dost sprchlo, a tak je všude mokro, ale co naplat. Já na motorce ještě nejel a držel si k ní trochu skeptický přístup, který jsem získal už po jejím uveřejnění jako novinky pro rok 2008. Jako takový malý kačer mi připadala a navíc s tím motorem co v ní je – žádné růžové vyhlídky.
Petr Vorlíček dostává malého motarda do ruky a první drifty na sebe nenechají dlouho čekat. Upřímně jsem měl spadlou čelist nad tím, co tam s touhle dvacičkou předváděl. Na zadní a přední se jí ale až tak moc nechce, což jsem očekával. Petr malou Sůzu hodně točí, ale nízko posazený omezovač mu zezačátku kříží veškeré plány. Pak konečně přijíždí k nám do paddocku a spouští: „Parádní přední brzda a super podvozek. Fakt funguje, čeče.“ Ze zvědavosti se ještě dotazuji na dojmy z motoru, načež mi je obratem odpovězeno: „Jo ten motor je moc fajn.“ Usmívám se – to určitě, po přelezení z téměř šedesátikoňový závodní mrchy :).
Absorutorium
Začínám se čím dál víc těšit na první rande s tímhle 130 kilogramů těžkým kačerem. Ještě předtím mě ale má čekat jedno překvapení. Po Petrově odpočinku si bere řídítka do rukou náš redaktor Kuba Nič a začíná řádit. Má kaskadérskou náturu (a minulost), kterou evidentně dostal i do malé Suzuki, kterou v mžiku učí přejet půlku letiště po zadním a po předním už se ta vzdálenost počítá taky téměř na desítku metrů. No koukám jak péro z gauče, protože tohle všechno se před mýma očima děje ještě ke všemu na mokru! Nechápu nic. Motorka je obuta do Sport Demonů od Pirelli, ale nechce se mi všechen úspěch připisovat jim, když to Petr Vorlíčků posílal do vinglu vždycky „dveřma napřed“.
V Milovicích jsem byl pouze jako „podržtaška“, protože jsem si nestačil sbalit kombinézu, a tak moje chvíle přichází až další den.
Hawkiáda
Ještě nižší motorka, než jsem si myslel, divnej stojánek a startování se spojkou, které nemám tak rád. Ale déerku odpustíme snad všechno za tu úžasnou spotřebu 2,8 litru, o kterou se zasluhuje vstřikovací jednotka. Občas si ve městě sice frkne a chcípne, ale tento fakt po úplném zajetí stroje jistě zmizí.
Mnohem důležitější je, že se vám na Suzuki ve městě i mimo něj jede nesmírně pohodlně. Motor má jenom 11 poníků, a tak dostat motorku na zadní vyžaduje trochu cvičení ve vidlicích za podpory spojky a plynu, ale není to nereálné, stejně jako stoppie, ke kterému pomůže přední dvoupístek. Je to ten samý dvoupístek, který Suzuki používá na kroskách, tak proč ne :). Kluci v Milovicích ukázali, že to jde, takže je to jen o cviku.
A tajemství perfektní poslušnosti i na vodě? Opravdu pneumatiky. Drží jak na suchu, tak na mokru a upřímně, na vodě je s motorkou mnohem větší zábava a na základy driftu to vůbec není špatný. Přední kolo na vodě drží a zadní lehce utrhnete, aniž abyste přišli o většinu vzorku na gumě. Prostě FUN.
Nezkazí žádnou ptákovinu
Trošku jsem se tu teď rozvášnil, ale je proč. Za celou dobu, co jezdím, jsem na silnici nepotkal jediné malé DR a za toto testovací období sem zdravil hned dvě. Cenovka 72 990 Kč je nastavena hodně přátelsky a tak mi nezbývá, než malé Suzuki popřát hodně štěstí k dalšímu vzestupu, protože se jedna o kvalitní motorku, která nezkazí žádnou ptákovinu ani výlet.
Techbox
Suzuki DR125SM
Objem 124 cm3
Výkon 8,1 kW/11 k@9000
Točivý moment 9,5 Nm@7500
Hmotnost 130 kg (provozní)
Cena 72 990 Kč
Motor: čtyřdobý, vzduchem chlazený jednoválec, OHC/2, vrtání x zdvih 57 x 48,8 mm, vstřikování * 26 mm s regulací volnoběhu ISC, elektrický startér, pětistupňová převodovka
Podvozek: ocelový rám, vpředu teleskopická vidlice, zdvih 180 mm, vzadu dvouramenná kyvná ocelová vidlice s centrálním tlumičem, zdvih 170 mm, úhel řízení 28,5*, stopa 96 mm, brzdy vpředu kotouč * 250 mm, dvoupístkový třmen, vzadu kotouč * 220 mm, jednopístkový třmen, pneu vpředu 100/80-17, vzadu 130/70-17, ráfky 2,15“/3,50“
Rozměry: délka 2035 mm, šířka 815 mm, výška 1100 mm, světlá výška 245 mm, sedlo 833 mm, rozvor 1340 mm, nádrž 9 l
Vyšlo v ČMN 30/2009
Fotogalerie