David M. Bodlák
Text:
David M. Bodlák Fotografie:
Ondřej Hrůza

ČMN Prospeed Cup 2011

Tento článek vyšel 23. prosince 2010
v ČMN 51, na straně 2, v rubrice PROSPEED

Přinášíme pár základních informací o dalším ročníku seriálu amatérských závodů, který budeme ve spolupráci s německou agenturou Prospeed pořádat již třetím rokem. A opět nás čeká řada změn a inovací.


ČMN Prospeed Cup 2011

Přestože prvotní myšlenka ČMN Prospeed Cupu byla taková, že se mělo jednat především o jednodenní akci, kam může dojet opravdu každý, například i s civilní motorkou, dotazů z vaší strany ohledně navýšení jízd přicházelo především v tomto roce až nebývale mnoho. Proto se ČMN spolu s Prospeedem rozhodli zcela změnit zajetý program, což snad ocení drtivá většina jezdců, kteří touží pořádně si zajezdit na okruhu. Tak se na to pojďme podívat...

Ve znamení trojek
Příští rok nás čekají závody tři, všechny ale budou třídenní, a tak se vyplatí přijet i těm, pro které byla jednodenní akce na vzdáleném okruhu stresující a nezajímavá. Třetí ročník odstartuje na Slovakiaringu, a to na konci května, aby měl každý dost času na přípravu stroje po zimě a doufáme, že i počasí v tomto období nezklame. Druhým v pořadí pak bude Autodrom Most, na který se podíváme na začátku července, a třetí ročník již tradičně uzavře Masarykův okruh v Brně počátkem září.

gal_1_229.jpg

Harmonogram třídenních akcí bude vypadat následovně. Na Slovakiaringu to bude první den 6x20 minut, druhý den 7x20 min a třetí den 5x20 minut plus závod, přičemž pro ty, co by snad neměli dost, bude ještě po skončení závodů na 50 minut otevřena trať. V Mostě a Brně to bude první a druhý den vždy 6x20 minut, třetí den 4x20 minut a závod. Ten se pojede vždy na sedm kol a ve třech výkonnostních třídách - Powerbike (čtyřválce přes 750 cm3 a dvouválce přes 1000 cm3), Speedbike (čtyřválce do 750 cm3 a dvouválce do 1000 cm3 + Honda CBR900RR, Kawasaki ZX-9R Ninja a Yamaha FZR1000), a konečně objemově nejslabší třída Sportbike (čtyřválce do 650 cm3, tříválce do 675 cm3 a dvouválce do 850 cm3).

Závod pro nekvalifikované do svých tříd (ti, co nedosáhnou na 115 % času nejlepšího z dané skupiny), tzv. Best of Rest se pojede jako čtvrtý závod pouze v Mostě a v Brně, a to jen v případě, že by se na startovním roštu sešlo více než 16 jezdců. Každopádně ještě k harmonogramům doplňme, že první den je vždy volným jezděním, druhý den se počítá jako kvalifikační a třetí den půjde opět o volný trénink na samotný závod.

gal_2_229.jpg

Výhodný balíček
Podstatnou změnou je, že kromě závodu v Mostě, kdy bude celá akce probíhat od pátku do neděle, se pojede Slovakiaring a Brno v týdnu, tedy od pondělí do středy, a že také dojde ke spojení jezdců ČMN Prospeed Cupu a jezdců Prospeedu. Vyhlášení a bodové ohodnocení bude pro jezdce ČMN Prospeed Cupu vedeno samozřejmě extra a pohár dostane (v případě, že na startu bude stát více než 24 jezdců) 12 nejrychlejších a bez licence.

 Jinak platí pravidlo, že se umístění počítá do 50 % startovního pole. Každopádně takovéto spojené jezdění umožní pohodlné a efektivnější přesunutí jezdců do kategorií podle výkonnosti (vždy čtyři tréninkové kategorie), čímž bude jezdění bezpečnější, a v neposlední řadě by mělo jít i o větší zábavu. Tím hlavním a nejpodstatnějším důvodem je však maximální možné snížení ceny závodů, přičemž regulérní cena všech tří akcí včetně závodů vychází na 30 000 Kč. Ale pozor! ČMN jako spolupořadatel se rozhodl třetí ročník zasponzorovat a konečná nabídka za tyto tři třídenní akce činí 20 000 Kč! Jeden celý den na okruhu vás tak ve finále vyjde na 2222 Kč (!), což je naprosto bezkonkurenční cena, která zahrnuje i jedno tričko, zapůjčení transpondéru na všechny tři akce a pamětní knihu na konci roku jako dárek (ta z letoška bude až v lednu). Tato nabídka je ovšem limitována pouze pro prvních padesát zájemců, kteří si zarezervují a zakoupí všechny tři závody najednou, a to do 28. února 2010. V případě, že by zbyla nějaká volná místa, bude možnost dokoupit si jednotlivé podniky extra, ty už pak ale vyjdou s největší pravděpodobností dráž.

Samozřejmě jsme si vědomi, že jsou to velké změny, na druhou stranu jsme vzhledem k těmto změnám schopni nabídnout opravdu zajímavou cenu, za kterou byste se nikde jinde nesvezli. A to je v dnešní době, myslím, hodně pádný argument. Více informací na www.pro-speed.cz.

Termíny závodů ČMN Prospeed Cup 2011
Slovakiaring 30. května - 1. června (pondělí - středa)
Most 1. - 3. července (pátek - neděle)
Brno 5. - 7. září (pondělí - středa)

Vyšlo v ČMN 51/2010

Fotogalerie

www.prospeed.cz

 

Prospeed Cup 2015 - články

Prospeed Cup 2013 - články

Těžká zkouška ČMN 16/2013

Prospeed Cup 2012 - články

ČMN Prospeed Cup 2013 ČMN 45/2012
POHLEDEM JEZDCE ČMN 21/2012
Nic pro srabáky! ČMN 21/2012
ČMN Prospeed Cup 2012 ČMN 51/2011

Prospeed Cup 2011 - články

Celkoví vítězové ČMN 37/2011
POHLEDEM JEZDCE ČMN 37/2011
POHLEDEM JEZDCE ČMN 29/2011
Hlavně to nevzdat! ČMN 28/2011
POHLEDEM JEZDCE ČMN 23/2011
Opravdový záhul! ČMN 23/2011
ČMN Prospeed Cup 2011 ČMN 51/2010

Prospeed Cup 2010 - články

Vyšlo to! ČMN 36/2010
Asfaltová výheň ČMN 29/2010
ČMN Prospeed Cup 2010 ČMN 15/2010

Prospeed Cup 2009 - články

ČMN Prospeed Cup ČMN 20/2009
ČMN Prospeed Cup ČMN 2/2009
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.