POHLEDEM JEZDCE

#679, DAVID M. BODLÁK (redaktor, fotograf, produkční ČMN)

Tento článek vyšel 9. června 2011
v ČMN 23, na straně 9, v rubrice PROSPEED

Na první letošní závod jsem odjížděl v hodně zoufalém stavu. Ani bolest v krku, „rýmička“, ani teplota mě ale nedokázaly odradit od sobotního nočního servisování stroje, ani od cesty na Slovakiaring.


POHLEDEM JEZDCE

Přestože tenhle okruh nepatří mezi mé oblíbené tratě, byla to velká výzva. Tři dny jsou prostě tři dny, a to znamená hodně moc jezdění, což přináší obvykle i nějaké výsledky. A i když v úterý večer jsem měl už dost (nejlepší kvalifikační čas 2:26,365, což odpovídalo 14. pozici na roštu a 7. v rámci ČMN Prospeed Cupu), nejúspěšnějším dnem pro mě byla nakonec středa. Ještě v poslední tréninkové jízdě před závodem jsem dokázal dostat čas v posledním kole na 2:25,142, čímž jsem totálně vypotřeboval zásobu paliva (cca 75 litrů na tři dny) a do závodu jsem mohl nastoupit jen díky Michalovi Molnárovi, který mi na poslední chvíli věnoval pár litrů modré životadárné tekutiny.

Start do závodu jsem totálně pohnojil, přestože tohle jinak patří mezi mé silné stránky, a ze 17. pozice v prvním kole jsem se během celého závodu dokázal postupně probojovat na pozici 12. a zajet v posledním kole svůj nový „osobáček“ 2:23,891, což je oproti 2:26,231 z loňska pěkné zlepšení. Tento čas mi stačil na 6. místo v ČMN Prospeed Cupu a na 12. místo v Prospeedech. A musím se přiznat, že po třech dnech jezdění jsem tomuto okruhu přišel docela na chuť.

gal_1_276.jpg

Redaktorův bike
Motorka i do třetí sezony zůstává stejná - Suzuki GSX-R600 K5, jen se jí dostalo po zimě náležité péče. Prvotním servisem prošla K5 už v březnu, a to u Honzy Halbicha. Přední vidle a zadní centrála dostaly pružiny Öhlins a proběhlo základní nastavení, které mi zatím vyhovuje. Potlučený a tekoucí tlumič řízení, se kterým jsem absolvoval obě uplynulé sezony, byl nahrazen novým plynovým značky Bitubo, nádrž dostala protiskluzovou folii a udělal jsem si radost v podobě setu modrých hadic vodního chlazení značky SamcoSport. Servisem u firmy RP Tuning prošla také po dvou odjetých sezonách koncovka (převatování) a dále motorka putovala do dílny JDmotoR, kde byla vyměněna originální a již opotřebovaná řetězová sada za řetěz 520 a lehká duralová řetězová kola a zkontrolovaly se ventily.

Před závodem jsem kromě nových brzdových desek, výměny kapaliny, nové náplně oleje Valvoline Syn Power 10W-40 a olejového filtru nainstaloval pro mě absolutně vysněnou věc - rychlořazení. Nejspíš i díky němu a celkovému porychlení mi už v závodě převod 15/47 tak úplně nestačil a na konci cílovky s více než 280 km/h na tachu jsem přetáčel šestku do omezovače, což se mi v minulém roce ani během letošních tréninků a kvalifikací před závodem nepovedlo ani jednou.

První tři tréninky jsem odjel na jetých (celkem pět dní na okruhu!) Pirelli Diablo Superbike Pro a na další tréninky, kvalifikace a do závodu jsem přezouval na nové. O správnou teplotu pneumatik před vyjetím na trať se bezchybně staraly nahříváky Tyrex Evo a v závodě jsem měl také možnost otestovat protiskluzovou folii na nádrž značky Techspec, kterou dováží na Slovensko firma VT racing.

Vyšlo v ČMN 23/2011


www.prospeed.cz

 

Prospeed Cup 2015 - články

Prospeed Cup 2013 - články

Těžká zkouška ČMN 16/2013

Prospeed Cup 2012 - články

ČMN Prospeed Cup 2013 ČMN 45/2012
POHLEDEM JEZDCE ČMN 21/2012
Nic pro srabáky! ČMN 21/2012
ČMN Prospeed Cup 2012 ČMN 51/2011

Prospeed Cup 2011 - články

Celkoví vítězové ČMN 37/2011
POHLEDEM JEZDCE ČMN 37/2011
POHLEDEM JEZDCE ČMN 29/2011
Hlavně to nevzdat! ČMN 28/2011
POHLEDEM JEZDCE ČMN 23/2011
Opravdový záhul! ČMN 23/2011
ČMN Prospeed Cup 2011 ČMN 51/2010

Prospeed Cup 2010 - články

Vyšlo to! ČMN 36/2010
Asfaltová výheň ČMN 29/2010
ČMN Prospeed Cup 2010 ČMN 15/2010

Prospeed Cup 2009 - články

ČMN Prospeed Cup ČMN 20/2009
ČMN Prospeed Cup ČMN 2/2009
© 1999 - 2024 Bikes Media s.r.o.
.