Hlavně to nevzdat!
ČMN Prospeed Cup 2011 – Most
Tento článek vyšel 14. července 2011
v ČMN 28, na straně 7, v rubrice PROSPEED
Na Autodromu v Mostě jsme první červencový víkend odjeli druhý závod letošního ČMN Prospeed Cupu. Počasí bylo tentokrát dost napínavé, a to až do poslední chvíle, a tak nás do nedělních čtyř závodů, vyhlášených jako mokrých, nastoupila jen hrstka.
A je to škoda, protože to mohlo být mnohem zajímavější. Bohužel, oproti pátku, kdy se na nás z oblohy usmívalo velkou část dne slunce, byla sobota i neděle v zamračeném a uplakaném duchu. Z původně 122 lidí na trati, jež trénovali po celý víkend dohromady ve čtyřech skupinách, se nás na startu nedělních čtyř závodů sešlo dohromady jen 57. Pravda je, že bez karambolů se tento víkend rozhodně neobešel, takže v depu přibyla nějaká ta nová sádra, rozbité motorky se krčily v koutech, pár klukům se vysypala technika (nejčastěji převodovka) a poslední třídění těch nejotrlejších proběhlo v neděli ráno, resp. dopoledne, kdy se hodně lidí prostě sebralo a odjelo domů. A tady se musím přiznat, že kdybych nemusel zůstat až do konce, asi bych to zabalil taky, protože teploty kolem deseti stupňů, ukrutný vítr, déšť a mokrá trať opravdu neslibovaly žádný sportovní zážitek. Opak byl ale nakonec pravdou...
Nejlepší šestkaři
Místo prvních jízd byla v neděli ráno na dvě hodiny otevřená pitlane a na trati se pohybovalo jen pár nadšenců. Touto dvouhodinovkou také skončily kvalifikace, které byly tentokrát posunuté ze soboty na sobotní odpoledne a nedělní dopoledne. Vzhledem k tomu, že v Mostě chyběli například Dafiťáci, tedy David Ouředníček a Martin Trachta, bylo zajímavé sledovat, kdo se probojuje v celkových tabulkách s jezdci Prospeedu mezi nejlepší z „čemeňáků“. A protože je Most především technická trať, nebylo zas až tak velkým překvapením, že nejlepšími jezdci z našeho ČMN Prospeed Cupu byli v kvaldách šestkaři Milan Murgaš (1:47,808) a Lukáš Poláček (1:48,185), oba na Yamahách R6. Hned za nimi se pohyboval v podobných časech Martin Kříž na Yamaze R1 (1:48,641) a čtvrtým nejrychlejším z našich byl Aleš Zadina na Suzuki GSX-R1000 (1:49,629), kterého si možná budete pamatovat z úplně prvního ČMN Prospeed Cupu v roce 2009, kdy v Mostě vyhrál kategorii nekvalifikovaných Best of Rest.
Nedělní terno
Po kvaldách následovaly pro každého dvě jízdy již dle harmonogramu a šlo se závodit. Jako první se na start postavila dvacítka šestkařů, tedy jezdci kategorie Sportbike. Hned v úvodu zahřívacího kola ale došlo ke karambolu při nájezdu do šikany, kdy Marek Zpěvák přetáhl nápřah a sundal při tom Radima Kapraše (mám vyřídit Radimovi velkou omluvu). Naštěstí se tento vcelku hrůzně vypadající incident obešel bez vážnějších následků. Bohužel oba favorité na přední pozice už do závodu nenastoupili. Vzhledem k časové prodlevě a rychlému chladnutí gum dostali sportbikeři ještě jedno zahřívací kolo navíc a o jedno kolo kratší závod.
Už od startu šli do čela Lukáš Poláček a Milan Murgaš. Na čtvrté pozici se za německým jezdcem držel Fanda Janda a těsnější promíchaná skupinka se utvořila kolem 7. až 10. místa. Po prvním kole musel ze závodu odstoupit David Vinkler kvůli problémům s řazením. Za celých šest kol se pak odehrálo pár předjetí a s nějakými těmi rozestupy dojela nejpočetnější třída v pořádku do cíle. Deset ze sedmnácti jezdců bylo z ČMN Prospeed Cupu a jako poslední viděla šachovnicovou vlajku „naše“ Katka Lejsková se svým nejlepším časem 2:02,818.
Po sportbikách přišly na řadu speedbiky, kategorie, kde si to mezi sebou v sedmi ostrých kolech rozdaly Súzy GSX-R750, Kawa ZXR750, Hondy CBR900RR a VTR1000, Ducati 996 nebo Benelli TNT. Mezi jedenácti jezdci startovali i dva naši, Honza Dvořák (v cíli 8.) a Petr Lacina (v cíli nakonec 11., přestože to na začátku vypadalo nadějněji).
Třetí závod dne patřil nejsilnější kubatuře Powerbike. Celkem 16 jezdců, z toho dva licencovaní Poláci, němečtí i čeští jezdci Prospeedu a našich sedm borců. Tuto třídu dokonale ovládl polský jezdec s licencí na BMW S 1000 RR. Z našich jsme v prvním kole mohli vidět na 6. pozici Martina Kříže, který se během závodu dokázal probojovat přes Martina Vlacha z Prospeedu a sedmou pozici si pak od startu až do cíle pohlídal Aleš Zadina. Velkou smůlu měl hned v prvním kole v esíčkách za Matadorem Honza Dlouhý na R1, který šel ven z trati kvůli německému jezdci. A i když to odneslo jen pár dílů, už v závodě nepokračoval. Dobře si také vedl Petr Bajkai, který se nakonec v celkových výsledcích udržel v top ten, dvě místa před dalším Polákem s licencí.
Posledním závodem dne byla kategorie Best of Rest. Osm jezdců, z toho pět „čemeňáků“. Tady si zaslouženě vychutnával první pozici na roštu Petr Suchý, bohužel v cíli bylo pořadí prvních tří jezdců přesně opačné. Petrovi totiž začala během závodu zlobit motorka. Takže zatímco šel v prvním kole suverénně do čela mladý Denis na Kawě, který na závěr dokonce předjel poslední Kamilu Bílou, jež startovala do závodu z boxů, během závodu se přes Petra ještě dokázal přesypat i Honza Hachle na Triumphu. A přesně v této sestavě a ve velkých odstupech pak všichni spořádaně dojeli do cíle.
Ještě jeden závod
Nikdo tomu nechtěl věřit, ale nakonec se všechny čtyři závody i vyhlášení jak Prospeedů hned po každém závodě, tak i vítězů ČMN Prospeed Cupu úplně na závěr odehrálo bez jediné kapky. Kdo tedy ráno nevyměknul, pěkně se svezl. Vzhledem k počasí tentokrát nepadaly žádné rekordní časy, ale třeba si to v září v Brně všichni vynahradíme. Tak laďte formu i stroje a 5. až 7. září ahoj v Brně.
fotogalerie zde
Vyšlo v ČMN 28/2011