POHLEDEM JEZDCE
#679, DAVID M. BODLÁK, 32 LET (redaktor, fotograf, produkční ČMN)
Tento článek vyšel 24. května 2012
v ČMN 21, na straně 6, v rubrice PROSPEED
Bylo to podruhé, co jsem měl možnost povozit se tolik dní v Brně, a jsem za to moc rád.
Neumím si představit, že bychom tady jeli jako před dvěma lety – čtyři dvacetiminutovky a hned závod. To bych zřejmě skončil mezi posledními. Po prvních dvou jízdách, kdy jsem se sotva přiblížil hranici dvou minut a třiceti sekund, to totiž se mnou vypadalo dost bledě. Až ve třetí jízdě se to najednou zlepšilo a hned šlo pět sekund dolů a v poslední pondělní jízdě ještě na starých gumách (celkem čtyři dny jeté Pirelli Diablo Superbike Pro) jsem dokonce překonal loňský čas ze závodu.
Na úterní kvalifikace jsem přezul na novinku loňského roku – Bridgestone R10, se kterými jsem byl schopen jezdit hned od začátku kolem 2:22–2:24, a to mi pomohlo na zatím nejlepší umístění na roštu tady v Brně – s kvaldou 2:22,308 to byl 15. flek z celkem 35 kvalifikovaných jezdců kategorie Sportbike.
Třetí den byl jako vždy hodně náročný. Mizerná fyzička, čistý metrák tělesné váhy a pro mě na okruh ne zrovna vydařené počasí se holt muselo někde projevit a celé dopoledne jsem nezajel lépe než 2:26. Nervozita před startem tak byla o to větší. A i když samotný závod ze začátku neprobíhal zrovna nejlépe, bojovný duch nakonec zvítězil. Dostal jsem se do tempa, pár soupeřů předjel, o jedno místo přišel, a do cíle jsem nakonec dojel na 12. místě celkově, což znamenalo 6. místo v našem cupu.
Největší radost mám ale ze svého zlepšení v podobě 2:20,905. Překonal jsem tak svůj dosavadní nejlepší čas z roku 2010 (2:21,494). A to byl můj skromný cíl.
Redaktorův bike
Motorka i do čtvrté sezony zůstává stále stejná - Suzuki GSX-R600 K5. Servis po osmi měsících před prvním letošním jezděním zahrnoval akorát běžnou servisní kontrolu, výměnu brzdové kapaliny a instalaci nové baterie B&N.
Do Brna jsem si také vezl na vyzkoušení sadu nových pneumatik Bridgestone Battlax Racing R10 (type 3) od firmy JANPET. A musím říci, že jsem byl velice příjemně překvapen. Prakticky hned jsem si mohl dovolit větší náklony, což umožňuje špičatý profil těchto gum, a i přes velmi dobrý grip gumy vydržely celý kvalifikační den, středeční tréninky i samotný závod. Zatímco zadní guma je už zralá na výměnu, přední ještě jednu zadní určitě přežije
Vyšlo v ČMN 21/2012